Tentang perasaanKU ^_^

Sunday, May 8, 2011

KU PENDAM SELAMANYA

Dirimu begitu beerti bagiku,
Sesungguhnya Tuhan Anugerahkanmu,
Aku bersyukur padamu,
Akan ku hargai semuanya.

Tuhan,,
Erti hidup kau berikan padaku,
Dari kecil hingga dewasa,
Aku tercari-cari kekuranganku,
Aku tertanya-tanya dugaanMu.

Saat aku memikirkan,
Air mata menemaniku,
Apakah ini dugaan untukku ?
Disaat ku inginkan kesempurnaanku.

Andai waktu mengajarku,
Berdikari mencari kebenaran,
Akan ku pergi meninggalaknnya,
Namun bagaimana caranya ?

Temanilah tidurku,
Disaat aku dalam keresahan,
Ku panjatkan doa padaMu,
Akan ku sembahMu dijiwa ku.

Tuhan,
Dimanakah erti hidup ku ?
Yang kau berikan pada ku,
Ingan sekali aku memilikinya,
Namun segala hanya dibuai mimpi..
haruskah aku_____?

Dimanakah diriMu,
Ketika aku memerlukanMu?
Mengapakah semuanya harus terjadi?
Meski pun kau selalu ada.

Sekian lama aku bersabar,
Dimana harus ku bersandar ?
Hanya padaMu aku berserah,
Ku berdoa padaMu,,
Ya Tuhanku.

Hari demi hari,
Jiwa Ku tertekan,
Aku menangis mengusir pergi,
Namun semuanya ketentuanMu.

Disaat aku dihina,
Kau kata aku gila,
Kau kata aku bodoh,
Disaat ini kau sedemikian,
Aku hanya mampu mengeluh,
Kerana kau "__" ku.

Ku meminta kebenaran,
Kau kata aku melebihiMu,
Disaat aku pergi,
Kau kata ku "__".

Cita-cita pegangan hidup,
20tahun ku pendam,
Ku kejar hingga saat ini,
Kau hampakan cita-cita ku,
Kau menyalahkan ku,
Kau "__" harapanku,
Hanya hati kecil ku menangis.

Ku punya perasaan,
Perasaan anugerahNya padaku,
Ku belai, ku sayang,
Namun kau mempermainkan ku.

Bagai tanah dan bumi,
Kau dan aku,
Jodoh Tuhan aku terima,
Kau pergi tanpa berita.

Hati..
Ku pendam segala duka,
Ku luahkan segala perasaan,
Ku terima hinaan,
tapi,, aku merana kerana___ .

No comments:

Post a Comment